نکاتی جالب و کاربردی در مورد ویندوز ۷ و ۸

آخرین ارسال های تالار گفتمان

عنوانپاسخبازدیدتوسط
ForumPostCountAnswer[ForumPostLastAuthor] [][loxblog]

نکاتی جالب و کاربردی در مورد ویندوز ۷ و ۸


 

نکاتی جالب و کاربردی در مورد ویندوز ۷ و ۸

۱- دسترسی به Task Manger بدون مراجعت به صفحه خوش آمد گویی :

 اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از ویندوز۷ استفاده می کنید مطمئنا با این مشکل روبرو شده اید به این صورت زمانی که قصد دسترسی به ابزار Task Manger را دارید با فشار دادن کلید های Ctrl+Alt+Delete به جای باز شدن مستقیم ابزار Task Manger ، ابتدا وارد صفحه خوش آمدگویی یا همان Welcome Screen خواهید شد و بعد می توانید در آن قسمت با کلیک روی Task Manger , آنرا اجرا کنید.اما ما در این مقاله که با عنوان نکاتی جالب و کاربردی مشخص شده است قصد داریم روشی را به شما بیاموزیم که به صورت مستقیم به ابزار Task Manger دسترسی پیدا کنید.

برای دسترسی به ابزار Task Manger به صورت مستقیم می توانید کلیدهای Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید.راه دیگر برای دسترسی مستقیم به این ابزار راست کلیک کردن روی نوار وظیفه و انتخاب گزینه ای با نام Start Task Manger است.

۲- دسترسی به پنجره سیستم تنها با یک کلید میانبر :

اکثر ما با پنجره System  آشنایی داریم.از این پنجره بیشتر برای مشاهده و بررسی اجمالی مشخصات سخت افزاری سیستم استفاده می شود.همانطور که می دانید برای دسترسی به این پنجره دو راه وجود دارد یکی اینکه روی آیکون Computer راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنیم و دیگری دستیابی به آن از طریق کنترل پنل و کلیک روی گزینه ای با نام System می باشد. اما ما راه کاری داریم که شما با استفاده از آن می توانید تنها در کسری از ثانیه به پنجره System دسترسی پیدا کنید برای این منظور کافی است کلید پنجره روی صفحه کلید را فشار داده و سپس دکمه Pause/Break که روی صفحه کلید تعبیه شده است را بزنید.

۳- چگونه از ری استارت سیستم در هنگام رخ دادن صفحات آبی مرگ جلوگیری کنیم ؟

به احتمال زیاد تا به حال برای شما هم پیش آمده است زمانی که در حال کار با کامپیوتر مثلا انجام یک بازی رایانه ای یا کار با یک نرم افزار هستید ناگهان یک صفحه آبی رنگ که شامل اطلاعات خاصی نیز می باشد نمایش داده شده و سپس سیستم شما به صورت خودکار ری استارت می شود.ما در این مقاله ,کاری به علت وقوع این صفحات آبی نداریم .شاید تا به حال فکر می کردید که راهکاری برای جلوگیری از ری استارت خودکار کامپیوتر در زمان وقوع این دست از خطاها وجود ندارد.

اگر این گونه بوده است باید بگوییم که اشتباه می کردید. برای جلوگیری از ری استارت خودکار ابتدا پنجره System را باز کنید از سمت چپ گزینه ای با نام Advanced System Settings را انتخاب نموده و سپس از کادر باز شده زبانه Advanced را برگزینید.در زبانه Advanced و در بخش Startup and Recovery گزینه Settings را انتخاب نموده، سپس در کادر باز شده و در بخش System Failure علامت گزینه ای با نام Automatically Restart را بردارید از این پس سیستم شما در هنگام مواجهه با هر گونه خطای صفحه آبی مرگ به صورت خودکار ری استارت نخواهد شد.

۴- چگونه به مدیریت یک هارد دیسک چند ویندوزه بپردازیم ؟ 

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که هنوز هم با وجود اینکه ویندوزهای جدید از راه رسیده اند تمایل دارید در کنار این ویندوزهای جدید از ویندوزهای قبلی نیز استفاده کنید در این گونه حالت گفته می شود سیستم شما دارای حالت راه اندازی دوگانه یا Dual Boot است در راه کاری که خدمت شما ارائه می کنیم می توانید به مدیریت هر چند کوچک این ویندوزها بپردازید.

برای این منظور ابتدا پنجره System را باز کنید از سمت چپ گزینه ای با نام Advanced System Settings را انتخاب نموده و سپس از کادر باز شده زبانه Advanced را برگزینید.در زبانه Advanced و در بخش Startup and Recovery گزینه Settings را انتخاب نموده, سپس در کادر باز شده و در بخش System Startup می توانید تنظیماتی از قبیل تغییر سیستم عامل پیشفرض برای راه اندازی و زمان مورد نظر برای نمایش لیست سیستم عامل ها و .. را تنظیم کنید.

۵- چگونه جست وجویی سریعتر داشته باشیم ؟ 

به هر میزان که شما داده ها و اطلاعات بیشتری را وارد هارد دیسک خود می کنید نیاز شما به عمل جست وجو بیشتر احساس خواهد شد.همانطور که میدانید در ویندوز۷ برای انجام عمل جست وجو باید بر روی کادر Search که در قسمت بالا و سمت راست کاوشگر کامپیوتر یا همان Windows Explorer است کلیک کنید و سپس عبارت و یا ترکیبی از عبارت و شرط را برای جست و جوی بهتر وارد کنید.

ما در این مقاله قصد داریم روشی را به شما بیاموزیم که شما دیگر نیز به مراجعت به کادر جست و جو نداشته باشید به عبارتی تنها با تایپ عبارت به کادر جست وجو به صورت خودکار منتقل شوید.برای این منظور روی آیکون Computer در دسکتاپ خود دابل کلیک کنید سپس از صفحه Windows Explorer باز شده از لیست منوها,گزینه ای با نام Organize را انتخاب کرده و از منوی باز شده روی گزینه ای با نام Folder and Search Options کلیک کنید با این کار کادر Folder Options باز خواهد شد.در این کادر روی زبانه View کلیک کرده و به لیست گزینه های بخش Advanced Settings نگاهی بیندازید.

اگر دقت کنید در این لیست گزینه ها,گزینه ای با نام When Typing into list view را خواهید دید که دارای دو زیر گزینه با نام های Automatically type into the Search Box و Select the typed item in the view می باشد.برای اینکه به مقصود خود یعنی همان جست و جوی خودکار با فقط تایپ در کاوشگر ویندوز برسیم کافی است علامت کنار عبارت Automatically type into the Search Box را بزنید در غیر این صورت علامت کنار عبارت Select the typed item in the view را برگزینید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









برچسب ها : نکات , جالب , کاربردی , ویندوز , ۷ , ۸ ,

لینک ثابت

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

این نظر توسط [Comment_Author] در تاریخ [Comment_Date] و [Comment_Time] دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

[Comment_Content]


[Comment_Form][Comment_Page]

مطالب گذشته

kia motors تاریخ : 1392/6/17